Bir televizyon dizisinin, yapımcılar açısından varoluş sebebi bildiğiniz gibi reklamlardır. bir dizi, ne kadar yüksek rating alıyorsa, yayın saatinde o kadar çok reklam alır, ve bu şekilde dizinin bütün giderleri finanse edilir. gel gelelim, internetin yaygınlaşması ve bir çok kaliteli dizi izleme- indirme sitesi, saatlerini altyazıya harcayan insanlar olduğundan beri yerli-yabancı dizilerin izlenme oranı düşüşte. aslında, isteyen istediği anda ulaşabildiği, televizyondan izleme zorunluluğu olmadığı için, daha büyük izleyici kitlesine, farklı ülkelere yayılma şansı artıyor. fakat bu ratinglere olumsuz yansıdığı için, bir çok kaliteli dizi iptal edilmek zorunda kalıyor.
mesela izleyenler, veya duyanlar bilir, "chuck" bir çok ülkede çok fazla izleyicisi olan bir dizi. fakat özellikle genç kesime, yani interneti daha çok kullanan bir kitleye hitap ettiği için, ratingleri düşük. bakıyoruz, internetten binlerce, milyonlarca indiren var. fakat böyle pahalı bir yapım reklamsız olmuyor tabi. neredeyse her sezon, iptalin eşiğine geldi, fakat sadık izleyici kitlesinin mail, mektup vs. protestolarından dolayı her sezonu atlattı. ta ki bu sezona kadar. kanal yönetimi artık daha fazla devam edemeyeceği için, 5. sezonun sonunda bitirme kararı aldı.
Fringe
aynı kaderi paylaşan bir diğer dizi de fringe. facebook fan page'indeki üye sayısı bile, ratinglerinin çok üstünde. chuck gibi, o da ajanlar üzerine ve pahalı bir yapım, dolayısıyla 4. (yani bu sezonun sonunda ) fox yönetimi iptal kararı almış gibi. zamanında onun için de kampanyalar düzenlendi, hatta fox'un müdürü "lütfen yine mektup kampanyası başlatmayın" diye rica etmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder